Demszky Gábor főpolgármester holnapja

Újjászületik a Kelenföldi pályaudvar körnéyke

május 23, 15:56

Elkészült a Kelenföldi pályaudvar és környéke rendezésére tavaly kiírt ötletpályázat dokumentációja. A Kelenföldi pályaudvar térsége Budapest egyik legjelentősebb intermodális csomópontja, ahol összekapcsolódik a belváros, az előváros, a környék és tágabb értelemben Európa közlekedési rendszere. Ennek a területnek kiemelt jelentősége van, hiszen itt lesz az épülő 4-es metró budai végállomása. A térség építészeti rendezésére 2007-ben meghirdetett pályázatot a Mű-hely Zrt. nyert meg.

A Kelenföldi pályaudvar és térsége Budapest nyugati kapuja, mely számos vasúti és közlekedési szálat egyesít. Ide érkeznek a vonatok a Dunántúl minden irányából és Európa nyugati országaiból, itt jönnek be a főváros agglomerációs településein élők, az M1-M7-es autópálya útjain.

A Kelenföldi pályaudvar környéke a 4-es metró építésével Budapest egyik jelentős városszerkezeti elemévé válik. Egyelőre a pályaudvar és a Volánbusz végállomás határozza meg a terület összképét, ennek megváltoztatása érekében a Fővárosi Önkormányzat és Újbuda önkormányzata közösen írt ki építészeti pályázatot. Az volt a cél, hogy a pályázók olyan térséget álmodjanak ide, ami egyaránt vonzó üzleti, közlekedési és lakóközpont lehet.


A pályázatot 2007 nyarán írták ki, a zsűri összesen 13 pályaművet bírált el. A legmeggyőzőbb anyagot a Műhely Zrt. csapata adta be, színvonalas, átgondolt, jól ütemezhető terveket tettek le az asztalra. Az Etele téri oldalon kapnak helyet az üzleti funkciók, a tervezett kereskedelmi központ magánfejlesztők bevonásával valósulhatna meg. Az őrmezői oldalon továbbra is fontos szerepe lesz a lakóterületnek, ehhez kapcsolódva tervezett irodafejlesztést a pályázó. Különleges, egyedi arculatú épületek épülhetnek az újjávarázsolt Kelenföldi pályaudvar térségében, ezzel is vonzóbbá téve a város nyugati kapuját.

Az intermodális csomóponton belül gyors, jól áttekinthető gyalogos tereket terveztek, és ideális megoldást kínáltak a kerékpárosok közlekedésére és az autók elhelyezésére is. A régi állomásépület megmarad, a vágányok felett azonban gyalogoshíd ívelne át, a meglévő, barátságtalan aluljáró helyett. A terveket azért is támogatta a zsűri, mert pénzügyileg és


Fotóblog

A nap száma

15 ezernél is több gyermek született 2004-ben Budapesten: 7 728 fiú és 7 323 lány.

Kérdezzen Demszky Gábortól