Kerékpáron
Tegnap tartottuk a Közgyűlés utolsó nyár előtti ülését, ami egyben azt is jelenti, hogy még jobban
felpörögnek a nyári út- és közműépítések, elindul a nyári dugószezon. Ilyenkor, ha tehetem, kerékpáron
közlekedek, hiszen kevesebb az olyan protokolláris feladat is, ahová öltönyben kell érkeznem, az
építkezésekre viszont leggyorsabban így jutok el. Különösen korán reggel szeretek a városban kerekezni.
Ilyenkor kevesebb az autó, a gyorsulás érzékelhetővé teszi a levegőt, miközben az ember testközelből
figyelheti az ébredező várost.
Az elmúlt időszakban a munkám során is az átlagosnál több kerékpáros ügy került az asztalomra. Döntöttünk a kerékpárút-hálózat bővítéséről, kerékpárkölcsönző rendszer kiépítéséről is. A fővárosi büdzsében évről-évre elkülönítettünk összegeket (az útfelújítási program 25 %-át) a Kerékpáros Budapest Program megvalósítására. Ennek köszönhetően 2009-2010-es években több milliárd forint áll rendelkezésre a bicikli-barát Budapest megvalósítására.
A Margit híd rekonstrukciójához szükséges források előteremtése nem veszélyezteti a tervezett és előkészített kerékpár-útépítéseket, a saját részt sikerült uniós forrásokkal kiváltanunk. Így nagyjából évi 1-1 milliárd saját forrással, és közel 2 milliárd uniós támogatással kalkulálhatunk az elkövetkező két évben, így 27 km-rel növelhetjük a kerékpáros főhálózat hosszát.
Reményeim szerint 2010-re megvalósulhat a kerékpárkölcsönző rendszer kiépítés is 80 helyszínen, 1000 kerékpárral. 1500 új kerékpárparkolót építünk, és támogatjuk a kerékpáros civil szervezetek programjait.
A Margit híd rekonstrukciójának előkészítésekor a Magyar Kerékpáros Klub jelezte, hogy jelentős igény van a kerékpáros forgalom biztosítására, amit minden eszközzel lehetővé kívánunk tenni. Mivel a hídon az építés alatt a kerékpárok közlekedése külön sávban biztonsággal nem megoldható, ezért a biciklik a kiszélesített járdákon közlekedhetnek majd. A járdákra történő le- és felhajtást, a felvezetéseket megfelelő, közérthető és jól látható táblákkal segítjük. A lakosság legszélesebb köréhez eljuttatjuk azt az ideiglenes közlekedésről szóló tájékoztatónkat, amelyben felhívjuk a figyelmet a kerékpárra, mint alternatív és környezetbarát közlekedési eszközre.
A Margit híd rekonstrukciójának idején várható közlekedési nehézségek után, a felújított híd átadásával kétirányú kerékpársávot kapnak a kétkerekűek a híd északi oldalán. Csak még egy kicsit kell addig kibírni…