Válaszok Tarlós István kérdéseire
Tarlós István kétségbeesetten próbálja feledtetni, hogy a Fidesz listavezetőjeként semmit nem tett a Budapest nyugalmát feldúló jobboldali és szélsőjobboldali megmozdulások csitítása érdekében. Annak ellenére nem kívánja kezdeményezni a Fidesz, a Jobbik és a MIÉP között Budapest legtöbb kerületében létrejött választási szerződések felbontását, hogy bebizonyosodott, a két szélsőjobboldali párt aktivistái (legalább egy fideszes politikus társaságában) részt vettek az MTV székház elleni támadásban. Ehelyett még tegnap is azzal a Kossuth téri tüntetést három ismert szélsőjobboldali társával koordináló soroksári fideszes polgármesterjelölttel kampányolt, aki korábban úgy nyilatkozott: „kézigránátot kell kézbe venni, és bedobni a Parlamentbe”. Figyelemelterelőnek szánt kérdéseire mindazonáltal válaszolunk.
Korchma Zsombor
a főváros SZDSZ szóvivője
Tarlós kérdései Demszkyhez és a válaszok
1. Miért állít konokul nyilvánvaló valótlanságokat az M0-ás körgyűrű építése ügyében?
Igaz vagy nem igaz, hogy Óbuda nemet mondott mind a hat nyomvonal-változatra, amit a kormány a kerület elé terjesztett? Igaz vagy nem igaz, hogy Tarlós István azt nyilatkozta, akár változtatási tilalmat is bevezet, ha a körgyűrű nem kerüli el a kerületét?
2. Miért kerüli ilyen átlátszó, gyáva módon a velem való kétszemélyes vitát?
Tarlós István a jelöltek közül kinél tartja előrébbvalónak magát? Miért gondolja, hogy többre van joga, mint Zsinka Lászlónak, Katona Kálmánnak? Demszky Gábor eddig minden kihívóját komolyan vette, és mindegyikükkel vitázott
3. Hogyan lehetséges, hogy 16 év alatt egyetlen centiméter metróalagutat sem épített?
A metróberuházás előkészítése 1997-ben kezdődött, és a Tarlóst jelölő párt miniszterelnöke 1998-ban leállította. 2002 után indítottuk újra, a munka terv szerint halad, hat megállót építünk egyszerre és 2010-re el is készülünk.
4. Ki a felelős a 40 milliárdos Combino botrányért és miért nem került forgalomba a mai napig sem a Combino villamos?
A villamos szeptember elejétől újra közlekedett. Úgy tűnik, a gyerekbetegségek elmúltak, hetek óta nem volt üzemzavar. Ha lesz, a gyártó súlyos kötbért fizet, mint eddig is, a 40 milliárdnak pedig még csak egy töredéke van kifizetve. A héten azért kellett újra kivonni a forgalomból villamost, mert a szélsőjobboldali vandálok hétfő hajnalban megpróbálták tönkretenni és nyilatkozataikban másokat is erre buzdítottak.